العقبة ليلة السبت: سحابة غاز كبيرة تلحق إصابات بالمواطنين

Written By أيمن صوالحة on 2014/03/01

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.

موقع ArabiaWeather.com- تناقلت المواقع الالكترونية المختصة مع حدود الساعة العاشرة من ليلة السبت-الأحد خبراً مفاده عن تسرب لغاز غير محدد النوع -بحسب مصادر الدفاع المدني- رُجّح أن يكون أمونيا أو بروميد، من حاويات لنقله في منطقة ميناء العقبة.

 

وأصيب 7 عاملين في الموقع، وتم إساعفهم إلى مراكز صحية قريبة، وتم توزيع كمامات خاصة بتسرب الغازات الكيماوية على عمال التخليص في الميناء، في حين تناقلت وسائل الاعلام خبر إنتشار سحابة من هذا الغاز إلى أحياء عديدة من مدينة العقبة مما أدى إلى إصابة العديد من المواطنين جراء استنشاق هذا الغاز، ونقل بعضهم إلى مستشفى الأمير هاشم العسكري في العقبة، و وصفت حالتهم بالمتوسطة.

 

يُذكر أن المملكة على أبواب منخفض جوي خماسيني، مصحوب بهبوب رياح جنوبية نشطة السرعة مُحملة بكميات كبيرة من الغبار والأتربة قادمة من الصحراء المصرية والليبية عبر شبه جزيرة سيناء، متوقع أن تهب على منطقة خليج العقبة إعتباراً من ساعات قبل ظهر الأحد، في حين ستكون الرياح خفيفة السرعة خلال ساعات ليلة السبت وصبيحة الأحد.

 

ووفقاً للرصدات المُختصة الصادرة عن مطار الملك حسين في العقبة في تمام الساعة الحادية عشرة قُبيل مُنتصف الليل، فإن مدى الرؤية الأفقية هو 9999 متر (أي الرؤية واضحة تماماً)، والرياح جنوبية بسرعة 10كم/ساعة.

 

 

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.


Browse on the official website



The World in a Week: Harvest Moon adorns the sky and Europe is drowned in floodwatersSaudi Arabia | Riyadh Season 2024 Start DateLatest Updates: Tropical Storm Helene will develop into a hurricane tomorrow and move at full force towards the coast of South America, accompanied by massive amounts of rain and strong winds.Europe | Rainstorms expected in Spain, France and Portugal in the coming daysEastern Mediterranean | A low pressure system is rushing towards eastern Libya, while a warm air mass is advancing towards the Levant in the last days of SeptemberIn a rare phenomenon, heavy snow covers South AfricaScientific study: The development of the La Niña phenomenon and its association with the collapse of the stratospheric polar vortex during the winterYour guide to watching the fall night skyNew EU Visa Waiver Scheme