بالرغم من الأجواء الصيفية..رياح نشطة و غبار مُتوقع | تعرّف على المناطق!

Written By admin on 2013/06/05

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.

 

موقع ArabiaWeather.com- بالرغم من الأجواء الصيفية المُنعشة و التي تتأثر بها المملكة منذ أيام إلا أن رياح شمالية غربية نشطة السرعة مُتوقعة أن تهب على المملكة مع ساعات ما بعد ظُهر الخميس 3-6-2013

 

هذه الرياح ستثير بمشيئة الله الأتربة و الرمال بشكل لافت في المناطق الصحراوية من المملكة، و بالأخص المناطق الصحراوية من جنوب و شرق المملكة.


و يؤدي هذا الغُبار المُثار بفعل الرياح النشطة، إلا تدني كبير في مدى الرؤية الأفقية على الطُرق الصحراوية خاصة في مناطق البادية الشرقية، مما قد يؤدي أحيان ا إلى تدهور و تدني مدى الرؤية الأفقية بشكل كبير.


و يُحذّر على إثر ذلك من هذا الخطر على سائقي و مُرتادي هذه الطُرق.

 

 

المزيد :.

أجواء صيفية جميلة الأربعاء .. شاهد كم ستبلغ درجات الحرارة

أجواء صيفية مُنعشة في الأردن .. ورياح نشطة ليلاً فوق المُرتفعات

نشرة الـ 10 أيام

 

 

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.


Browse on the official website



How do we deal with heat waves? Here are the top 10 tips for dealing with a hot weatherDistinctive weather events that occurred in RamadanSaudi National Day 94.. Air shows in RiyadhSaudi Arabia | Schedule of events for the 94th Saudi National Day in JeddahHow can you celebrate the 94th Saudi National Day this year?Saudi National Day 94 Learn about the most prominent parties and eventsAl-Musnad: Does lightning strike from top to bottom?Everything you need to know about Riyadh Season 2024UAE | Noon work ban ends on Sunday